Huncovce - Kežmarok - Vrbov

Spiski odcinek szlaku wokół Tatr rozpoczyna się na prawym brzegu Popradu, kilometr przed zachodnimi granicami miasta Kieżmark. W Kieżmarku trasa szlaku prowadzi drogami publicznymi. Zaczynając od ul. Nabrzeżnej (Nábrežna), można dojechać do liczącego 4,6 km odcinka szlaku, który asfaltową, szeroką ścieżką prowadzi do centrum miasteczka Wierzbów. Należy tu skręcić w ulicę Vyšný mlyn i dalej w ul. Krvavé pole, gdzie za skrzyżowaniem z ul. Mučeníkov należy jechać w kierunku południowym ulicą Tatrzańską do osiedla Juh, a stąd ul. Južną do ul. Obrancov mieru.

Za granicami miasta trasa mija po lewej stronie lasek i kieruje się na zachód (istniejąca droga prowadzi do Kieżmarskiego i Żakowskiego Stawu). Warto zatrzymać się przy zadaszonym miejscu postojowym, rozpościerają się stąd ładne widoki na Tatry Wysokie i Niżne Tatry oraz na Lewockie Wierchy. Szlak wiedzie lekko pod górę do wyniesienia Ostrej Skały, skąd prowadzi w dół aż do Wierzbowa – malowniczo położonego dawnego miasteczka, obecnie znanego głównie dzięki znajdującym się tu kąpieliskom geotermalnym.

oprac. na podstawie publikacji: A. Majorczyk "Szlak wokół Tatr. Przewodnik"