Spišská Belá - Beliansky rybník - Tatranská Kotlina, penzión Limba

Trasa łatwa, długość ok. 9 km

Miasto Kieżmark to jedno z najładniejszych spiskich miast, a szlak prowadzi blisko jego historycznego centrum z zabytkowymi późnogotyckimi, renesansowymi i barokowymi domami mieszczańskimi oraz rzemieślniczymi, kształtnym ratuszem i obronnym zamkiem oraz okazałymi świątyniami: katolickimi i protestanckimi. Aby z centrum miasta dojechać do kolejnego odcinka szlaku wokół Tatr, na skrzyżowaniu przy stacji benzynowej, obok zamku kieżmarskiego należy skręcić w prawo na ul. Nižna Brana, a później w lewo, kierując się na most nad potokiem Lubica. Po przekroczeniu rzeczki dojeżdża się do osiedla Sever, gdzie należy skręcić w lewo w ulicę Pod lesom, gdzie zaczyna się pas dla rowerzystów, prowadzący wschodnimi obrzeżami miasta, prawym brzegiem Popradu, w sąsiedztwie lasu. Po około 2 km szlak rozwidla się. Jeśli na rozwidleniu szlaku skręci się w prawo, mija się stadninę koni – rančo Čajka i dojeżdża do zalewu Zlatna (rybník Zlatná). Stąd znakowanym na niebiesko szlakiem rowerowym przez Złotą Górę i Krzyżową Wieś można dojechać do Białej Spiskiej. Po przejechaniu miasteczka (drogami publicznymi), kierując się na drogę 67 w kierunku przejścia granicznego w Łysej Polanie, dojeżdża się do Bielskiego Stawu, położonego na północno-zachodnich obrzeżach Białej Spiskiej, gdzie zaczyna się doskonała droga rowerowa do Tatrzańskiej Kotliny (9 km).
 oprac. na podstawie publikacji: A. Majorczyk "Szlak wokół Tatr. Przewodnik"

Więcej informacji o tej trasie rowerowej http://www.spisskabela.sk/navstevnik/volny-cas/cyklotrasa